ALFABETİK SIRALAMA

Rüya İçinde Allah (c.c)

Allahü Teâlâ, öylesine ulu, öylesine azametlidir ki, "O'nun(benzeri olmak şöyle dursun), benzeri gibi (dahi) yoktur. O hakkıyla işiten, kemaliyle görendir" (Eşşuara, Ayet 11)
Allahü Teâlâ'yi dünya gözüyle görmek biz insanlar için muhaldir, hiç mümkün değildir. Rüyâda da olsa, Yüce Allah'ı görmek, pek mümkün değildir. Bu nedenle görülen böyle bir rüya pek geçerli değildir.
Bununla beraber bazı yorumcular rüyada Cenab-ı Hakk'ı görme hususunu aşağıdaki cihetlere işâretle yorumlamışlardır. Rüyasında Allahü Teâlâ'yi azamet ve Celâliyle keyfiyetsiz benzersiz ve misilsiz olarak gören kimsenin rüyâsı, her cihette hayra işâretle yorumlanır. Bu rüyâyi gören kimsenin dünya hayatında bazı müjdelere ermesi, ahiret hayatı için de dininin selametine işaret olarak yorumlanır. Bunun hilafina görülen rüya, rüyayı gören kişinin kötü geleceğine işaretle yorumlanır. Sapıklıkta (dalalette) olan bir kişinin bu rüyâyı görmesi, hidâyete ereceğine işâretle yorumlanır.
Haksızlığa uğrayan (mazlum) bir kişinin bu rüyayı görmesi, düşmanlarına galip (üstün) geleceğine işârettir.
Cenab-ı Allah'ı mahlukatından yarattıklarından herhangi birine benzer (haşa) bir şekilde gören kimsenin rüyâsı yalancı bir rüyâdır. Bunlar şeytandan gelen hayallerdir. Yalanın yorumu olmaz.
Rüyasında Cenab-ı Allah'ın kendisiyle konuştuğunu gören kimsenin bu rüyası, çok Kur'an-ı Kerim okuyacağına ve Rüyâsında Cenab-ı Allah'tan korktuğunu gören kimse, fakirlikten kurtulacağına ve refah, zenginliğe ereceğine işâret olarak yorumlanır.
Rüyasında Cenab-ı Allah'ın kendisine gazab ettiğini görmek, anne ve babasına asi olacağına işâretle yorumlanır. Rüyasında Cenab-ı Allah'a gitmek için göğe çıktığını görmek, doğru bir yolda olduğuna ve hidâyete ereceğine işaret olarak yorumlanır.
Bir kimse, rüyâsında, Allahü Teâlâ'yı azamet ve celâliyle, keyfiyetsiz, benzersiz, misilsiz (mekandan münezzeh) olarak görse, rüyâyı gören kimsenin gördüğü bu rüyâsı kendisi için hayra işarettir. Bu rüyâyi gören kimse, hayra erer. Hakkın, rahmet ve mağfiretine erer. Bu kimse için şefkat, merhamet, selâmet, kerâmet ve tevbeye mazhariyet gibi yüksek ve ulvi şeylere (nimetlere) işârettir. Bu rüyâyı, büyük kimseler görürse, onlar için izzete ereceklerine işârettir. Gaziler görürse, şehâdet mertebesine ereceklerine işârettir.
Hapiste olan bir tutuklu görse, hapishaneden kurtulacağına işârettir.
Fakir bir kimse görse, fakirlikten kurtulacağına ve zengin olacağına işârettir.
Gayr-i müslim görse, müslüman olacağına işâretle yorumlanır. Yukarıdaki belirtilen şekilde rüyâ görmek, dünya hayatında mutlu, müjdeli haberler içinde bir yaşam sürmeye ve âhiret hayatı için de din kuvvetiyle selâmete ereceğine işârettir. Bu anlattığımız güzel görünüşün hilafina (tersine) Allah'ı rüyâda gören kimsenin rüyâsı hayra yorulmaz. Bu rüya sahibi için iyiye işâret değildir. Bu görülen rüyâ, rüyâyı gören kimsenin, âkıbetinin kötü olacağına, geleceğinin felâketlerle yüklü olduğuna işârettir
Rüyâsında Allahü Teâlâyı herhangi birine (birşeye) benzer şekilde (haşa) gören kimsenin bu gördüğü rüyâsı hayırlı bir rüyâ değildir. Bu rüyâ yalandır, yalan bir rüyâyâ işâret olarak tabir edilir. Çünkü yüce Allâh herşeyden münezzehtir. O'nun(C.C) dengi, benzeri yoktur ve olamaz da. Şu halde gerçeğe uymayan rüyâda olsa yalandır. Bunlar hayra işâret olarak yorumlanamaz, bunlar batıl ve kötü rüyâlardır. Cennette, cennet ehli, cennette bulunan ehli iman Cenâb-ı Allâh'ı mekandan münezzeh olarak göreceklerdir. Dini ölçülerimiz budur. Rüyâsında mekandan münezzeh olarak Allah'ın kendisiyle konuştuğunu gören kimsenin bu rüyâsı, onun çok çok Kur'ân-ı Kerim okuyacağına ve günahlardan uzak duran tevbe ehli bir kimse olacağına işâretle tabir olunur.
Rüyâsında Allahü Teâlânın kendisine gazablı ve azab ettiğini görmek, anne ve babasına âsi olacağına işârettir. Çünkü anne ve babaya asi gelen kimseler Allah'ın azab ve gazabına uğrayacaklardır.
Rüyâsında Cenab-ı Allah'ı mekandan münezzeh olarak görmek, tüm sevimsizlik(Allah'ın sevmediği) şeylerden korunmaya (emin olmaya), korkulardan düşmanlıklardan, bela ve kederlerden selâmette olmaya, dünya belâlarından ve âhiret azablarından emniyet ve selâmette olmaya ve bu rüyayı gören kimsenin selamette olacağına işârettir.
İbn-i Sirin'e göre, bu rüyâyı gören kimse, cennete girer. Rüyâsı, cennete gireceğine, cennetlik olduğuna işâretle tabir olunur, demiştir.
Rüyâsında Allah'ı(mekandan münezzeh olarak) görmek, rüyâyı gören kimse, diğer insanları Allâh yoluna davet edici (insanları Allah yoluna çağrıcı) olarak yaratıldığını bildiren bir işâret olarak yorumlanır.
Danyal (A.S)'ın yorumuna göre ise, rüyâda Allah'ı görmek, ehl-i iman için kuvvete işârettir, demiştir. Allah'ı gören kimsenin dünyadaki makam ve mevkii gıpta edilecek bir durumda olur. Allah katında iyi bir isim yapmak çok büyük bir kazançtır, denilmiştir.