ALFABETİK SIRALAMA

RÜYAYI HAYRA YORMANIN ÖNEMİ

Rasulullah  Efendimiz ( s.a.v); " Rüya ya sevilen bir dosta ya da rüya tabirinde isabetli görüşleri olan bir kişiye anlatılmalıdır." (Tirmizi, Sünen, nr. 2278) buyurmuşlardır.



Hz. Aişe (r.a) şöyle dediği nakledilmektedir: "Medinelilerden kocası ticaretle uğraşan bir kadın vardı. Hz. Peygamber (s.a.v)'e geldi ve dedi ki: " Kocam kayıptır. Beni de hamile olarak terk etmişti. Rüyamda evimin direğinin kırıldığını ve şaşı bir çocuk doğurduğumu gördüm." Rasulullah (s.a.v): "Hayırdır.Kocan inşallah sağlam olarak dönecek, sende iyi bir çocuk doğuracaksın" diye yorumladı.Kadın (aynı rüyayı) üçüncü defa görünc, hemen geldi. Fakat Rasullullah (s.a.v) evde yoktu. Ben ne gördüğünü sordum. O da rüyasını anlattı. Bu sefer ben, " Şayet rüyan doğruysa kocan ölecek, sende kötü bir çocuk doğuracaksın"" dedim. Kadın oturdu, ağlamaya başladı. Bu arada Rasullullah (s.a.v) geldi ve buyurdu ki: "Yazık sana Ey Aişe! Bir müslümanın rüyasını yorumladığınızda, mutlaka hayır ile yorumlayın. Çünkü rüyayı tabirci nasıl yorumlarsa öyle tahakkuk eder." Hz. Aişe (r.a) der ki: " Allah' a yemin olsun ki bir zaman sonra kadının kocası öldü. Kadını da facir (kötü ahlaklı) bir çocuk doğurmuş olarak gördüm. (Darimi, Sünen, nr.II.2262)