ALFABETİK SIRALAMA

Rüyada Çayır (Çimen) Görmek

Rüyâda çayır ve çimenlik bir yer görmek, İmâm-ı Nablusi'nin yorumuna göre; zahmet ve meşakkat çekilmeden, kolayca elde edilecek rızka veya zahmeti, yük olması az hanıma veya mânevi ilme veyahut devam eden sadaka ve hayra işâret eder şeklinde yorumlanmıştır.
Bir kimse rüyâsında çeşitli yeşil otların, çiçeklerin de bulunduğu bilinen bir çayırlık görse, onun bu rüyâsı dünyâya ve dünya malına işârettir demiştir Nablûsi.
Bazen de, rüyâda görülen çayır ve çimenlik hazine ve pazar gibi kendisinden dünya malı elde edilen yere işâretle yorumlanmıştır.
Şu halde böyle bir rüyâ görmek, iyiye ve hayra yorumlanmıştır. Bazı yorumculara göre, rüyâda çayır ve çimenlik görmek, islâmiyete işaret eder şeklinde yorumlanır.
Rüyâsında çayırlık ve çimenlik gören kimse, Cenab-ı Hakk'ın lütfuna ve bağışına mazhar olur şeklinde yorumlanır.
Bir kimse, rüyâsında çayır ve çimenlik bir yerde dolaştığını ve gezindiğini görse, bu rüyâsı , onun ibadetlerinin kabul edilmeye layık olduğuna ve cennete girmesine vesile olacağına işaret olarak yorumlanır.
Rüyasında bir çayırda, çimenler üzerinde uzanıp yattığını gören kimse, kimsesizlere, yetimlere ve yoksullara yardım eder ve yardım edeceğine işaret olarak tabir olunur.
Rüyasında çayırda koyun ve keçi otlattığını gören kişi, yardım sever, iyilik sever biridir.
Gördüğü rüya, onun iyilik ve hayır işleyeceğine işâret olarak yorumlanır.
Bir kime, rüyasında bir çayırlıktan başka bir çayır ve çimenliğe geçtiğini görse, bu rüyâsı onun dünyalık kazanmak istek ve arzusu ile bir çarşıdan, bir iş merkezinden başka bir iş merkezine veya bir meslekten başka bir mesleğe geçeceğine işaret eder şeklinde yorumlanır.
Rüyasında çayır ve çimenlik bir yerde ot ve çayır topladığını veya yediğini görmek, rüyâ sahibi kişinin durumuna göre yorumlanır. Eğer rüyâ sahibi kişi, fakir ise fakirlikten kurtulup zengin olur. Eğer rüyâyı gören kimse, zengin ise, zenginliği daha da artar şeklinde yorumlanır. Rüyâyı gören kişi, eğer takva ehli ve dünyalığa önem vermeyen biri ise, bu rüyâsı onun tekrar dünya ziynetlerine ve dünyalığa kapılacağına ve takvasının zayıflayacağına işâret olarak yorumlanır.
(Bu yorum Nablûsî'nindir.)