Görülen rüyâları yorumlarken rüyânın görüldüğü zaman da çok önem taşır.
Bunun için rüyânın görüldüğü günün, gecenin hangi vaktinde olduğu veya
ayın hangi ay olduğu önemle nazarı dikkate alınması gerekmektedir.
Bu
bir kaç kelime ile belirttiğimiz bu bilgiden sonra şimdi de Arabi ve
Hicri ayların veya islâmî ayların kendilerine görülen rüyaların nasıl
yorum kazandıklarını görelim.
Bilindiği üzere Islâmî veya Hicri-Arabi ayların sayısı oniki(12) aydır. Bunlar,
1. Muharrem,
2. Safer,
3. Rebûl'evvel,
4. Rebiül'âhir,
5. Cemâziyel'evvel,
6. Cemâziyel'âhir,
7. Receb,
8. Şaban,
9. Ramazan,
10. Şevval,
11. Zil'kâde,
12 Zil'hicce aylarıdır.
1.
MUHARREM: Rüyâ bu ayda görülürse, o rüyâ, görüldüğü gibi çıkar.
Muharrem ayında görülen rüyâda hata ve karışıklık olmaz. Rüyasında
Muharrem ayını gören kimse, sıkıntı da ise, sıkıntısından hapis ise
hapislikten kurtulur, hasta ise, hastalıktan şifâ bulup kurtulur,
gurbette olan bir kimse gurbetten kurtulup evine, vatanına döner,
şeklinde tabir olunur.
Rüyasında Muharrem ayını gören kimse, günâh
işleyen günâhkar bir kişi ise, tevbe ederek Allâh'a döner, Allâh'a
yönelir. Çünkü Muharrem ayında Hz. Adem (Aleyhisselâm) ın yapmış
olduğu tevbe kabul edilmiştir.
Muharrem ayında rüyâ gören kimse, çocuğu olsun dileğinde ise, hayırlı bir çocuğu olur, şeklinde tabir olunmaktadır.
Muharrem
ayında rüyâ gören kimsenin sıkıntısı varsa, bu sıkıntıdan kurtulur,
düşmanı varsa, düşmanından kurtulup emniyete kavuşur, diye yorumlanır.
Muharrem ayında rüyâ gören kimsenin sapıklığı, yanlışları varsa
bunlardan dönüp tevbe ederde tevbesi Allah katında kabul olur, diye
yorumlanır.
Bu ayda rüyayı gören kimse, işinden, memuriyetten
ayrılmış ise, tekrar işine veya memuriyetine döner veya döneceğine
işaretle tabir olunur.
Bu ayda rüya gören kimse, fakir ise,
fakirlikten kurtulur, zengin olur, hasta ise, hastalığından şifa
bulup iyileşir, sağlığına kavuşur, şeklinde yorumlanır.
2.
SAFER: Bu ayda görülen rüyalar hayra yorulmaz, iyi sayılmaz. Ancak,
sıkıntı ve keder içinde olan bir kimse, sefer ayında rüyâ görse, iyiye
yorumlanır. Bu rüyâ hayırlı olabilir. Rüyâyı gören kimse, hasta
olsa, hastalıktan iyileşip sağlığına kavuşur. Kederi, üzüntüsü varsa,
bunlardan kurtulur veya kurtulacağına işâretle tabir olunmuştur.
3.
REBIÜL'EVVEL: Bu ayı rüyâda görmek veya bu ayda rüyâ görmek, iyidir.
işinde devamlı bir kâr, kazanç olur, sevinci ferahlığı olur. Bu
ayda görülen rüyâlar doğru çıkar, çocuk isteyenin çocuğu olur,
şeklinde tabir olunur.
4. REBIUL AHIR: Bir kimse rüyasında
Rebiül'ahir ayini görse düşmanına veya düşmanlarına galip(üstün) gelir.
Alim ve çok cesûr(kahraman) bir erkek çocuğu dünyaya gelir veya
geleceğine işâretle yorumlanır.
Çünkü Hz. Ali Efendimiz, bu ayda dünyaya gelmiştir diye yorumlamışlardır,
5.
CEMAZIYELEVVEL: Bu ay durgun bir aydır. Bu ayda rüyâ gören kimsenin iş
hayatında(işlerinde durgunluk olur veya olacağına işarettir. Bundan
sebeb rüyâyi gören kimsenin kendisinde de bir durgunluk ve isteksizlik,
tembellik gözlenir. Rüyâsında cemâziyel' evvel ayini gören kimse,(
Bilmemek daha hayırlı. Mutlu mesut yaşayın.).
6. CEMAZIYEL'AHIR:
Bu ay cimri bir aydır. Bunda görülen rüyaların işâret ettiği şeyler
genellikle çıkmaz, gerçekleşmez. Görülen rüyâlar iyi de olsa, kötü de
olsa böyledir. Hayırlı olan hayra işâret eden rüyâların dahi çıkması
gecikir, hemen gerçekleşmez, şeklinde tabir olunmuştur.
7.
RECEB: Receb ayında görülen rüyâlar, genellikle gerçekleşir. Receb
ayında hayır kapıları hep açıktır. Kötü olan, şer olan her şey hayra
dönüşür. Receb ayında görülen her bir rüyâ hayırla tabir edilir,
mutlaka hayırlı çıkarlar. Receb ayında görülen rüyâyı, yorumlayan rüyâ
tabircisi, hayırla yorumlarsa, o rüyâ mutlaka hayra dönüşür ve hayır
çıkar, şeklinde tabir olunmuştur.
Bir kimse rüyâda Receb ayını
görse, bu rüyâsı şerefe, üstün meziyete işârettir; çünkü
peygamberimiz Efendimiz, Receb ayında Mirâc'a çikmışlardır, şeklinde
tabir edilmiştir.
8. ŞABAN: Şaban ayında görülen rüyâ, hayra
işâret ederse, şerden uzak olur, rüyâyı gören kimse, kötülüklerden
uzak kalır, çok çok hayır işler.
Eğer tabir eden şer dese,
rüyânın işareti gecikir, hem de tabircinin, yorumcunun dediği veya
yorumu çıkmaz.Rüyâ hayra dönüşür şeklinde tabir olunmuş oluyor.
9.RAMAZAN: Bu ayda bütün kötülük kapıları kapanır ve görülen hayırlı rüyalar çok çabuk çıkar, çabuk gerçekleşir.
Ramazan da görülen hayırlı rüyânın işareti gecikmez, kötünün işâreti ise, gecikir ve tabirde edilmez.
Ramazan
ayını rüyâda gören kişi, bereket, hayır ve iyilik görür ve
kötülüklerden uzak durur şeklinde tabir edilmiştir ve yorumlar bu
yoldadır.
10. ŞEVVAL: Bir kimse rüyâsında şevval ayını görse, o
kimse, üzüntü, keder ve sıkıntılardan kurtulur, ferahlık ve sevince
kavuşur, şeklinde tabir olunur. Çünkü Şevval ayı bayram ayıdır, diye
tabir edilmiştir.
11. ZİL'KADE: Zil'kâde ayında görülen rüyalar, pek hayra yorulmaz.
Bir
kimse, zilkâde ayında rüyâ görüp de, rüyâsı yolculuğa işaret olarak
yorumlanırsa, bu rüyâyı gören kimse yolculuğa çıkmaya niyetlenmesin.
Çünkü sonu hayırlı olmaz, şeklinde yorumlanmıştır.
12. ZİL'HİCCE: Zil'hicce ayında rüyâ gören kimsenin gördüğü rüyâsı yolculuğa işâret ederse, yolculuğa çıkması hayırlıdır.
Rüyâyı gören kimse, bütün işlerini ayarlayıp yola, yolculuğa çıkabilir.
Onun bu yolculuğu kendisi için berekettir. Çünkü bu ay, çok mübârek
bir aydır, içinde Kurban bayramı olan bir aydır, şeklinde
yorumlamışlardır.
Rüyâsında bu ay(Zil'hicce) ayı içinde olduğunu
gören, kurban kestiğini ve kurban bayramı namazı kıldığnı gören, borcu
varsa, onu öder, adakları varsa, onları yerine getirir, tevbe
etmesine veya edeceğine işâretle tabir olunur.