Allahü Teâlâ, öylesine ulu, öylesine azametlidir ki, "O'nun(benzeri
olmak şöyle dursun), benzeri gibi (dahi) yoktur. O hakkıyla işiten,
kemaliyle görendir" (Eşşuara, Ayet 11)
Allahü Teâlâ'yi dünya
gözüyle görmek biz insanlar için muhaldir, hiç mümkün değildir. Rüyâda
da olsa, Yüce Allah'ı görmek, pek mümkün değildir. Bu nedenle görülen
böyle bir rüya pek geçerli değildir.
Bununla beraber bazı yorumcular
rüyada Cenab-ı Hakk'ı görme hususunu aşağıdaki cihetlere işâretle
yorumlamışlardır. Rüyasında Allahü Teâlâ'yi azamet ve Celâliyle
keyfiyetsiz benzersiz ve misilsiz olarak gören kimsenin rüyâsı, her
cihette hayra işâretle yorumlanır. Bu rüyâyi gören kimsenin dünya
hayatında bazı müjdelere ermesi, ahiret hayatı için de dininin
selametine işaret olarak yorumlanır. Bunun hilafina görülen rüya,
rüyayı gören kişinin kötü geleceğine işaretle yorumlanır. Sapıklıkta
(dalalette) olan bir kişinin bu rüyâyı görmesi, hidâyete ereceğine
işâretle yorumlanır.
Haksızlığa uğrayan (mazlum) bir kişinin bu rüyayı görmesi, düşmanlarına galip (üstün) geleceğine işârettir.
Cenab-ı
Allah'ı mahlukatından yarattıklarından herhangi birine benzer (haşa)
bir şekilde gören kimsenin rüyâsı yalancı bir rüyâdır. Bunlar
şeytandan gelen hayallerdir. Yalanın yorumu olmaz.
Rüyasında Cenab-ı
Allah'ın kendisiyle konuştuğunu gören kimsenin bu rüyası, çok Kur'an-ı
Kerim okuyacağına ve Rüyâsında Cenab-ı Allah'tan korktuğunu gören
kimse, fakirlikten kurtulacağına ve refah, zenginliğe ereceğine işâret
olarak yorumlanır.
Rüyasında Cenab-ı Allah'ın kendisine gazab
ettiğini görmek, anne ve babasına asi olacağına işâretle yorumlanır.
Rüyasında Cenab-ı Allah'a gitmek için göğe çıktığını görmek, doğru bir
yolda olduğuna ve hidâyete ereceğine işaret olarak yorumlanır.
Bir
kimse, rüyâsında, Allahü Teâlâ'yı azamet ve celâliyle, keyfiyetsiz,
benzersiz, misilsiz (mekandan münezzeh) olarak görse, rüyâyı gören
kimsenin gördüğü bu rüyâsı kendisi için hayra işarettir. Bu rüyâyi
gören kimse, hayra erer. Hakkın, rahmet ve mağfiretine erer. Bu kimse
için şefkat, merhamet, selâmet, kerâmet ve tevbeye mazhariyet gibi
yüksek ve ulvi şeylere (nimetlere) işârettir. Bu rüyâyı, büyük
kimseler görürse, onlar için izzete ereceklerine işârettir. Gaziler
görürse, şehâdet mertebesine ereceklerine işârettir.
Hapiste olan bir tutuklu görse, hapishaneden kurtulacağına işârettir.
Fakir bir kimse görse, fakirlikten kurtulacağına ve zengin olacağına işârettir.
Gayr-i
müslim görse, müslüman olacağına işâretle yorumlanır. Yukarıdaki
belirtilen şekilde rüyâ görmek, dünya hayatında mutlu, müjdeli
haberler içinde bir yaşam sürmeye ve âhiret hayatı için de din
kuvvetiyle selâmete ereceğine işârettir. Bu anlattığımız güzel görünüşün
hilafina (tersine) Allah'ı rüyâda gören kimsenin rüyâsı hayra
yorulmaz. Bu rüya sahibi için iyiye işâret değildir. Bu görülen rüyâ,
rüyâyı gören kimsenin, âkıbetinin kötü olacağına, geleceğinin felâketlerle yüklü olduğuna işârettir
Rüyâsında Allahü Teâlâyı herhangi
birine (birşeye) benzer şekilde (haşa) gören kimsenin bu gördüğü
rüyâsı hayırlı bir rüyâ değildir. Bu rüyâ yalandır, yalan bir rüyâyâ
işâret olarak tabir edilir. Çünkü yüce Allâh herşeyden münezzehtir.
O'nun(C.C) dengi, benzeri yoktur ve olamaz da. Şu halde gerçeğe
uymayan rüyâda olsa yalandır. Bunlar hayra işâret olarak yorumlanamaz,
bunlar batıl ve kötü rüyâlardır. Cennette, cennet ehli, cennette
bulunan ehli iman Cenâb-ı Allâh'ı mekandan münezzeh olarak
göreceklerdir. Dini ölçülerimiz budur. Rüyâsında mekandan münezzeh
olarak Allah'ın kendisiyle konuştuğunu gören kimsenin bu rüyâsı, onun
çok çok Kur'ân-ı Kerim okuyacağına ve günahlardan uzak duran tevbe ehli
bir kimse olacağına işâretle tabir olunur.
Rüyâsında Allahü Teâlânın
kendisine gazablı ve azab ettiğini görmek, anne ve babasına âsi
olacağına işârettir. Çünkü anne ve babaya asi gelen kimseler Allah'ın
azab ve gazabına uğrayacaklardır.
Rüyâsında Cenab-ı Allah'ı mekandan
münezzeh olarak görmek, tüm sevimsizlik(Allah'ın sevmediği) şeylerden
korunmaya (emin olmaya), korkulardan düşmanlıklardan, bela ve
kederlerden selâmette olmaya, dünya belâlarından ve âhiret azablarından
emniyet ve selâmette olmaya ve bu rüyayı gören kimsenin selamette
olacağına işârettir.
İbn-i Sirin'e göre, bu rüyâyı gören kimse,
cennete girer. Rüyâsı, cennete gireceğine, cennetlik olduğuna
işâretle tabir olunur, demiştir.
Rüyâsında Allah'ı(mekandan münezzeh olarak) görmek, rüyâyı gören kimse, diğer insanları Allâh yoluna
davet edici (insanları Allah yoluna çağrıcı) olarak yaratıldığını
bildiren bir işâret olarak yorumlanır.
Danyal (A.S)'ın yorumuna göre
ise, rüyâda Allah'ı görmek, ehl-i iman için kuvvete işârettir,
demiştir. Allah'ı gören kimsenin dünyadaki makam ve mevkii gıpta
edilecek bir durumda olur. Allah katında iyi bir isim yapmak çok büyük
bir kazançtır, denilmiştir.